d985d8b1daaf d987d985d8b3d8b1 d988 d981d8b1d8b2d986d8af d8add8a7d985d8af d8b3d984d8b7d8a7d986db8c d8a8d987d8aed8a7d8b7 629f6ab221103

مرگ همسر و فرزند “حامد سلطانی” به‌خاطر باز نشدن ایربگ خودرو!/ ارجاع پرونده قصور سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه به مراجع قضایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سحرگاه پنجشنبه 16 خرداد حامد سلطانی؛ مجری برنامه تلویزیونی برنامه اعجوبه‌ها با خانواده‌اش و با خودروی .M.V.M در کیلومتر 70 محور خور و بیابانک به طبس دچار سانحه رانندگی شد.

سلطانی در این سانحه درناک؛ همسر و پسر خردسالش را از دست داد و خود و دختر هشت‌ساله‌‌اش نیز مصدوم شده به بیمارستان انتقال یافتند.

سرهنگ عین‌الله جهانی؛ معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور درباره علت این سانحه و با اشاره به تعیین سهم تقصیر برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه به تسنیم گفت: در این تصادف، خودروی آقای سلطانی حین تردد، ابتدا از جاده خارج شده و سپس خودرو به جاده بازگشته اما در نهایت به لاین مقابل (سمت چپ) رفته و خودرو در لاین مخالف واژگون شده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، علت تامه این واژگونی و خروج از جاده را سه مورد اعلام کردند، تصریح کرد: نخست بی‌مبالاتی از جانب سازمان استاندارد کشور به‌علت عدم رعایت نظامات دولتی، بی‌توجهی، بی‌اهمیتی به ایمنی راننده و سرنشینان و تأیید ورود و ساخت خودروی فاقد کیفیت، دوم بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی توسط شرکت یا کارخانه سازنده خودرو به‌علت باز نشدن ایربگ‌‌های خودرو و سوم بی‌احتیاطی توسط راننده خودرو به‌علت عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، علت تامه تصادف مذکور است.

به‌گفته این مقام انتظامی، برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوط در این تصادف سهم تقصیر تعیین و گزارش سانحه رانندگی مذکور به مرجع انتظامی و قضائی ارسال شده است.

جهانی افزود: به هر حال ممکن است که تصادف در برخی موارد مانند مورد مذکور اجتناب‌ناپذیر باشد اما سؤال اصلی این است که؛ آیا هر واژگونی و تصادفی باید منجر به فوت یا مجروحیت سرنشینان شود؟! یا اینکه این سؤال مطرح می‌شود؛ در صورتی که خودروی مذکور ایمنی‌های لازم و کافی را داشت، نتیجه این سانحه تأسف‌برانگیز، مرگ سرنشینان بود؟! قطعاً پاسخ منفی است.

خواندن  پادشاه دروازه‌بان‌ها را ببینید!

معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور یادآور شد: اگر حداقل استانداردهای جهانی در خودروسازی کشور وجود داشته باشد، قطعاً ایمنی سرنشینان بیش از پیش تأمین می‌شود و بخش عمده‌ای از جان‌باختگان سوانح رانندگی به‌جای فوت، مجروح می‌شوند و مجروحان تصادفات نیز دیگر مجروح نخواهند شد یعنی تصادفات فوتی تبدیل به جرحی و تصادفات جرحی تبدیل به تصادفات خسارتی می‌شود.

انتهای پیام/+