1643126410 2

تفاهم‌نامه احداث پل مرزی اتومبیل‌رو بر رودخانه آستاراچای امضا شدپ


تفاهم‌نامه احداث پل مرزی اتومبیل‌رو بر رودخانه آستاراچای امضا شدپ

تفاهم‌نامه احداث پل مرزی اتومبیل‌رو روی رودخانه آستاراچای با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست‌وزیر کشور آذربایجان به امضا رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.


به گزارش ایلنا، خیراله خادمی احداث این پل را در تکمیل کریدور شمال- جنوب موثر دانست و گفت: احداث این پل با توجه به مشترکات فرهنگی، اجتماعی و دینی دو کشور همسایه موجب توسعه اقتصادی، گردشگری، صنعتی و حمل و نقل دو کشور می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای ساخت این پل اظهار داشت: پل مرزی آستاراچای موجب توسعه ترانزیت میان دو کشور می‌شود که در موازات پل ریلی موجود توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پل آستاراچای به طول حدود ۱۰۰ متر در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می‌شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می‌کند.

خادمی درباره مرز موجود میان ایران و آذربایجان از طریق شهر آستارا اظهار داشت: پل موجود در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه‌آهن احداث و به آذربایجان وصل می‌شود.

وی افزود: با احداث پل مرزی آستاراچای و بزرگراه آستارا – آستارا، مسیر آستارا – باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می‌شود. این مسیر ارتباطی ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را تسهیل می‌کند و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص ویژگی‌های این پل تصریح کرد: طول پل حدود ۱۰۰ متر، عرض آن ۳۱ متر و زمانبندی اجرای آن ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است؛ پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می‌شود.

خواندن  بدون تایید مسکو، عادی‌سازی روابط ارمنستان و ترکیه صورت نمی‌گیرد/شرایط قفقاز جنگ را هضم نمی‌کند/ کار برای پاشینیان سخت است

خادمی افزود: براساس توافقات انجام شده میان دو کشور، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را دولت ایران و ۵۰ درصد مابقی را کشور آذربایجان برعهده می‌گیرند.


انتهای پیام/



Source link